System podwójnego zasilania silników na olej napędowy (ON), czyli z zapłonem samoczynnym (silnika wysokoprężnego).

Wiele firm prowadziło prace nad wprowadzeniem zasilania silnika Diesla gazem LPG i CNG. Dążąc do uzyskania najbardziej optymalnych dla zainicjowania zapłonu warunków podawania mieszanki paliwowo-powietrznej. Zasilanie DUAL FUEL – (czyli przy jednoczesnym zasilaniu dwoma paliwami: ON i LPG), było stosowane już przez samego konstruktora silników wysokoprężnych o zapłonie samoczynnym Rudolfa Diesla jako optymalizacja pracy silnika.

Jakie korzyści uzyskujemy:

  • zwiększenie dystansu pomiędzy koniecznością tankowania;
  • zwiększenie dynamiki jazdy (wzrost mocy i momentu obrotowego silnika);
  • zmniejszenie ciśnienia w elementach układu zasilania paliwem;
  • zmniejszenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

Gaz LPG jest dodatkowo podawany do silnika pracującego na ON, dzięki czemu uzyskujemy zmniejszenie zużycia ON od 20% do 30%.

Nowoczesny system DFD (Dual Fuel Diesel) przewidziano do instalowania praktycznie we wszystkich silnikach Diesla z turbo i bez, jak również z elektronicznie sterowanym pedałem gazu. Tak jak w przypadku silników benzynowych zasilanych autogazem, tak i w motorach Diesla jest możliwość wyłączenia układu gazowego i kontynuowania jazdy na oleju napędowym
Nowa instalacja LNG zamiast LPG

Dziś gaz ziemny LNG (Liquified Natural Gas) stosowany jest w najnowszych konstrukcjach silników wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem. Instalacja EFC (Electronic Fuel Control) dawkuje gaz do cylindra w stosunku 85:15 (85 procent LNG, 15 procent oleju napędowego). Tu również uruchamianie silnika odbywa się poprzez wtrysk pilotażowy (wstępny) oleju napędowego.